Plnit si své běžecké sny a zároveň pomáhat druhým. To je v kostce projekt nazvaný Johnson & Johnson Women´s Challenge, který se rozeběhl už po osmé. Zúčastní se jej patnáctka slečen a žen, každá se svým běžeckým osobním cílem a charitativní organizací, kterou chce podpořit.
Projekt z dílny pořadatele běžeckých závodů RunCzech i letos přilákal pestrou směsici finalistek. Rozvedená maminka s handicapovanou dcerou, dvě dívky, které překonaly bulimii, astmatičky nebo žena dříve závislá na drogách. To jsou jen některé příklady příběhů, které finalistky nabízejí. Celou patnáctku pak spojuje běžecká touha. „Chci uběhnout maraton. A hlavně - chci si ten běh užít a prožít. Chtěla bych zažít atmosféru takového závodu, kde se mnou bude i můj syn a v cíli mě obejme,“ přiznává jedna z finalistek, Erika.
Ona i ostatní účastnice si vyberou charitativní organizaci, které touží pomoci a kromě přípravy na závody RunCzech běžecké ligy na ni budou vybírat prostředky. Stanou se tak někým, komu říkáme Dobroběžci. „Ráda bych při charitativní činnosti ovlivnila co největší počet svých kamarádů. Pomoci bych chtěla dětem z dětských domovů. Při studiu vysoké školy jsem absolvovala několik praxí a touto problematikou se zabývala hlouběji,“ říká další finalistka Žaneta.
Finální patnáctka byla vybraná z celkem 164 žen. „Konečný výběr nebyl vůbec lehký, snad všechny ženy by si zasloužily do finále postoupit. Nezáleží na věku, povolání ani fyzické kondici, důležité je pouze rozhodnutí a motivace. Ať už je snem uběhnout pět kilometrů nebo zvládnout celý maraton, všechny cíle jsou prostě skvělé,“ říká Zoran Bartek, vedoucí marketingu RunCzech.
Finalistky budou trénovat pod odborným vedením od ledna do října, získají individuální tréninkový plán a špičkové sportovní vybavení. Součástí přípravy budou i společné tréninky a přednášky o zdravém životním stylu v běžeckém centru Running Mall. Své cíle si budou plnit na sedmi závodech RunCzech běžecké ligy oceněných zlatou známkou kvality Mezinárodní asociace atletických federací IAAF. Odborná porota určí na podzim 2017 celkovou vítězku, které se podaří během nejvíce pomoci vybrané charitativní organizaci a která inspiruje nejvíce žen ve svém okolí a společně s nimi se zúčastní adidas Běhu pro ženy v září 2017. Partnery projektu jsou Johnson & Johnson, Volkswagen, adidas, Pražské hotely Hilton a Mattoni.